דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחנה קיץ יהודי 

מאת    [ 04/09/2012 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 1879 פעמים ]

מחנה קיץ הוא אפשרות פופולארית במיוחד בקרב צעירים ובני נוער, לבילוי מהנה ועשיר של חודשי הקיץ החמים. על אף שנהוג לחשוב שמחנה קיץ הינו מסלול קיץ חדש בגזרתנו, לא כך הוא הדבר. מחנה קיץ היווה פעילות נפוצה כבר במהלך המאה התשע עשרה , כאשר הורים רבים שלחו את ילדיהם להעביר את חופשת הקיץ בטבע, תוך מפגש עם ילדים אחרים כבני גילם...ממש כמו היום!

בעשורים האחרונים, אנו עדים להתפתחות מרשימה בתחום של מחנות קיץ בישראל ובעולם כולו. תנועות נוער רבות (הצופים, השומר הצעיר), לוקחות מידי שנה את החניכים שבהם, מגיל קטן ועד הבגרות, לבילוי בחיק הטבע תוך קיומו של מחנה קיץ המשותף לכל השבט או קבוצת החניכים והמדריכים, למשך מספר שבועות במהלך החופש הגדול.

קיימות גם קייטנות פרטיות רבות המתקיימות במתכונת של מחנה קיץ וכוללות לינה מחוץ לבית, תוך ביצוע של פעילויות מהנות רבות במשך כל שעות היממה. קייטנות פרקטיות של מחנה קיץ יהודי הינן בגדר אחת הקייטנות הנפוצות והמבוקשות בקרב חבר'ה צעירים, והדבר נכון עוד יותר כשמדובר בקייטנות של jewish summer camp

מחנה קיץ יהודי בישראל כולל ילדים ונוער יהודים המגיעים מכל רחבי העולם למפגש מרתק בארץ הקודש. הוא מקנה לילדים יהודים מתרבויות שונות וממדינות רבות ומגוונות לחבור, להתקרב האחד לשני ולגשר על פערים אפשריים ביניהם. מחנה קיץ יהודי מעודד יצירת קשרים חברתיים ובינאישיים עמוקים, וילדים שהשתתפו בקייטנות של מחנה קיץ יהודי מספרים לא פעם על קשרים הדדיים עם ילדים יהודים המתגוררים במדינות רבות, שנשמרו זמן רב לאחר תום המחנה ולעיתים, אפילו עד החיים הבוגרים.

אילו קריטריונים חשוב לקחת בחשבון בעת בחירת מחנה קיץ יהודי עבור ילדכם?


    • ראשית, ובעיקר משום שמדובר כאן בשהייה ממושכת מחוץ לבית והרחק מההורים, חשוב להכיר מקרוב את צוות המדריכים ולוודא כי מדובר באנשי מקצוע ומדריכים בעלי ניסיון וותק בחינוך, ולא בבוגרי תיכון שמחפשים עבודה לקראת הגיוס. בדרך כלל, קייטנות מחנה קיץ יהודי כוללות צוות מקצועי, מהימן ואחראי ביותר של מדריכים ואנשי אחזקה, שיבטיחו את מלוא ההגנה לילד שלכם 24 שעות ביממה וכל יום- מתחילת הקייטנה ועד סופה.
    • שנית, חשוב מאוד לשלב בין רצונות הילד (הנאה מקסימאלית ופעילויות עשירות בתוכן ובאתגר) לבין צרכי ההורה (הנחלת ערכים חינוכיים, שלצערנו לא מתקבלים במלואם, אם בכלל, במסגרת הבית ספרית הרגילה). מחנה קיץ יהודי נוהג לשלב בין אילו, באמצעות פעילויות מגוונות ומותאמות אישית לכל משתתף והנחלת ערכים חשובים של יהדות, מסורת יהודית, סובלנות וקבלת האחר.
    • שלישית, מחנה קיץ יהודי מציע בדרך כלל מגוון מסלולים מותאמים לבחירה. מבין המסלולים הפופולאריים והמבוקשים ביותר בקרב ילדים ניתן בדרך כלל למצוא: מסלול סוסים וטבע, מסלול ים, מסלול אומנויות, מסלול ספורט ומסלול מדיה. העובדה כי יש כאן אפשרות לבחור מסלול בהתאם להעדפות אישיות ולתחומי עניין ספציפיים לכל ילד יוצרת עניין, סקרנות והפקת הנאה מרובה אצל ילדים ומשדרגת את חווייתם, משום שהיא תואמת את אורח החיים שלהם ואת מה שהם הכי אוהבים. 

 

n




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב